Vaccinera eller ikke vaccinera.. det är frågan!

Jag är precis hemkommen från BVC där vi var på 3 månaderskontroll som innebär vägning, mätning av längd och huvundomfång, samt vaccinering.
 
 
Själv är jag lite negativt inställd till vaccineringar på grund av innehållet i sprutorna, bristen på respect inför främmande ämnen i kroppen hos sjukvåren, samt vinstsyftet hos läkemedelsverket. I vaccinet mot livmoderhalscanser hittar man bland annat ett råttgift. När man vaccinerar med nya vaccin vet man inte hur biverkningarna ser ut om 20 eller 30 år, är det att tänka långsiktigt? Läkemedelsverket tjänar också pengar på att sälja vacciner och pengar är en kraftfull motor det vet vi ju alla. Titta bara på hur det gick med massvaccinationen mot svininfruensan. Sen tycker jag självklart att det är jättebra för folkhälsan att man kan förebygga och utrota vanliga livshotande sjukdommar och lidande hos befolkningen. Men just bristen på respect för kemikalier i blodet och vinstsyftet hos läkemedelsbolaget är lite skrämmande. Det tycker iallafall jag!
 
Så hur blev det nu då med vaccinatonen för min lilla Alicia?!
Jo faktiskt så fick hon en spruta idag, men bra en. Vi tackade nej till det vaccinet som bara använts i 5 år efter som man ännu inte kunnat se vilka eventuella framtida biverkningar detta kan ge. Alicia var jätte duktig ett litet pipljud så var det bra med den saken. Så nu kan vi förvänta oss en febrig och hängig liten bebis de närmaste dagarna.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0