Sjalen väcker reaktioner

Jag bär Alicia i en bärsjal, vilket betyder att jag lindar och knyter fast henne på min mage/bröstkorg. Detta väcker oanat mycket reaktioner hos folk jag möter.
 
Igår när jag stod och väntade på bussen med Alicia i sjalen kom det fram en ganska ung tjej som stirrade och rynkade på näsan när hon såg oss. Jag har också blivit varnad av folk som tror att barnet kommer att ramla ur sjalen, vilket är helt omöjligt om man knytit sjalen rätt och inte planerar att gå på händerna. Varje gång jag går utanför dörren med bärsjalen så blir jag helt utstirrad av dom jag möter och när jag ska knyta sjalen på öppnaförskolan har jag varit med om att andra mammor helt har avbrutit det dom höll på med för att istället titta på mig och Alicia. Jag har fått höra att "tror du verkligen att barnet vill ligga i det där tyget?!". Sen har jag också fått kommentarer på stan i denna stil "nämen det där såg mysigt ut" och "det där set tryggt ut för barnet" och det är precis vad det är, det är jätte mysigt att bära i en sjal för mig, det är ergonomiskt och skönt för både axlar och rygg och Alicia stortrivs i sin sjal.

En sak är säker i alla fall, bärsjalen väcker reaktioner och folk verkar ha starka åsikter om denna lilla grejj! Jag kan inte låta bli att fundera över om föräldrar som bär i sele får lika mycket uppmärksamhet när dom går ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0