Mejlet

Fick ett mejl där det stod "Börjar du längta efter att träffa vänner igen? Om du har mjölkat ur bröstmjölk kan den andra föräldern ge barnet en flaska, så att du kan få lite tid för dig själv"

Ha ha ha kul skämt!!!!

Det förutsätter ju både att barnet tar flaska och att den andra föräldern är hemma ibland.

Vi använde en calma flaska när jag låg i barnsängsfeber efter förlossningen. Det är en flaska som nappen ska likna att suga på ett bröst. Vilket betyder att barnet måste jobba upp ett vacum i flaskan innan det kommer någon mat. Detta fungerade jätte bra när hon bara var några veckor gammal, men när jag slutade med antibiotikan övergick jag till att bara amma igen och här om dagen provade jag att mata med flaska igen. Det var ingen rolig historia Alicia blev helt galen när hon nu inte längre lyckas få ut någon mat ur flaskan. Jag provade då att ge henne mjölk i en vanlig flaska vilket gick lite bättre, men långt ifrån problemfritt. Nu har vi börjat öva på att dricka en liten slurk ur flaska varje dag för att den ska vara möjligt att ta in barnvakt när jag behöver avlastning. Min sambo alltså Alicias pappa jobbar gör tillfället extremt mycket så honom ser vi knappt röken av och det resulterar också i att jag blir väldigt mycket ensam om dagarna. Det kan därför vara väldigt skönt att få lite avlastning nån gång, så att jag kan få vara någonting annat än mamma för en liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0